State Soccer m.m!

Nu är fotbollsäsongen över! Den avslutades i Sheridan denna helgen, vi slutade med en fjärdeplats i Wyoming State Soccer Tournament vilket är grymt bra! Vi åkte dit i onsdags, efter en halvdag i skolan. Det tar ungefär 5 timmar dit, så vi var framme vid sju sådär. Vi checkade in på hotellet, och åkte sedan till stället där alla matcherna skulle hållas! Vi sparkade runt en boll ett tag, sen åt vi middag! Nästa dag så hade vi våran första match mot Natrona, som tog första plats i deras Regionals (vi tog fjärde), men vi vann iallafall med 3-2! Det stod 2-2 när vanliga tiden var slut, så vi hade 20 minuters övertid, och straffläggning om det var lika efter det! Vi gjorde iallafall mål i den 19 minuten på en hörna!! Så vi vann, vilket betydde att vi spelade halv tre nästa dag mot Laramie! Den matchen förlorde vi dock med 1-0, de gjorde mål i sista minuten.. Så vi spelade om tredje platsen nästa dag emot Cheyenne Central, vår rival. Vi gjorde inte alls bra ifrån oss, vi förlorade med 4-0, fastän vi spelade lika 1 gång tidigare, och förlorade med 1-0 en annan gång..

Så där slutade vår säsong, med en fjärdplats! Mycket bra iallafall, eftersom ingen trodde att vi ens skulle gå till State!!

I måndags så var det Senios Check Out, vilket betyder att se som tar studenten lämnar in ett papper där de står vad för betyg de fick, och får sin Cap & Gown! Jag gick ut med 4.0, bara A:n!! Så himla kul! Har verkligen jobbat mot det trots all frånvaro med fotbollen och DECA! Jag fick därmed ett Academics Letter, som kommer sitta fint på min Letterjacket! tar en bild på den och lägger in nån gång i veckan!
Alla tycker att det är supercoolt att jag har "tagit" 4 Letters på ett år (DECA, Soccer, Volleyball, Academics), eftersom många inte ens tar ett under 3 år:)

Så denna veckan har jag varken haft skola eller träning gå till, men jag ha haft fullt upp ändå!! DECA Bankett, fixat saker inför Graduation på lördag och idag gick jag på Rotary!

Nationals del 2 m.m

Äntligen så kommer andra halvan av Nationals, och vad annat jag har gjort sen sist. Just nu sitter jag här och håller på att somna eftersom vi kom hem halv tolv igår natt från Douglas efter att ha spelat fotboll där.
Så, på måndagen så gick vi upp vid fem för att åka till Churchill Downs vilket är den stora arenan där de har Kentucky Derby varje år (ett jättepopulärt hästrace). Där åt vi frukost och gick runt nere på arenan, och vi såg även några hästar träna! Efter det så åkte vi tillbaka till hotellet för att byta om och åka till stället där allt hölls för att hålla våran presentation om vårt projekt som handlade om återvinning i Cheyenne. sen åkte vi tillbaka till hotellet igen och åt lunch och sov litegrann.
Vid 5 tiden så åkte vi downtown för att äta middag, sen var det dags för Lady Antebellum konserten! Var sååå cool där, 16. 000 elever och lärare i en gigantisk arena!

På tisdagen så åt vi frukost och sånt, sen åkte vi downtown igen för att gå på museum. Vi gick till Muhammad Ali-museumet, han kommer från Kentucky.

Vi skulle även ha gått till The Louisville Slugger, som är ett baseballmusem men det var stängt.

En bild innefrån the Convention center där allt hölls.

Inne på Churchill Downs.

Har tyvärr inga bra bilder från konserten..

Sen flög vi hem till Denver för att ta en buss till Cheyenne. Vi kom hem vid tolvtiden, och självklart hade jag fotbollsträningen klockan 4 samma dag så jag kom hem och började packa upp, sen iväg och träna igen.

Veckan efter vi kom hem så hade vi 5 matcher på 7 dagar, vilket var väldigt stressigt!! Den enda matchen som verkligen gällde var dock den igår, som vi vann med 3-2. Det är regionals denna helgen, och state nästa. Om vi inte hade vunnit igår så hade vi varit tvugna att vinna både idag och imorgon! Så det spelar egentligen ingen roll hur våra matcher går idag och imorgon eftersom vi redan är klara för state, men om vi gör bra ifrån oss så får vi spela mot ett lite sämre lag nästa helg!

Det är så sjukt mycket som håller på just nu, har inte kommit i säng före 11 på flera dagar nu, vilket känns! Nästa vecka är det Finals igen (typ slutprov i alla ämnen), dock kommer jag missa en hel del eftersom vi åker till Sheridan på onsdag vid lunch..

Nationals del 1

Äntligen är jag hemma! har varit i Laramie och sparkat boll, vi vann mot Sheridan vilket var kul! En sak som är mindre kul är att jag är sjuk, tillsammans med hälften av alla som åkte till Kentucky! Iallafall, vi har 4 matcher att spela på 6 dagar vilket kommer bli väldigt intensivt eftersom alla är viktiga.. Om två veckor är det Regionals (vi spelar om platser till State), så beroende på hur det går i matcherna denna vecka så kommer vi spela mot Kelly Walsh från Casper, eller Central från min stad Cheyenne.

Nu tänkte jag berätta lite om ICDC, eller snarare nationals för DECA som jag var på i helgen. Det hölls i Louisville, Kentucky. Tyvärr så hade vi en hel del problem med olika saker, till exempel transport, flygplan, mat, väder och så vidare. Men det var iallafall en lyckad resa, det var jättekul!! Till att börja med så fick vi reda på att vi var tvugna att resa i två grupper, dock visste vi inte det förrens vid tolv på fredagen, och det första flyget gick halv elva! Min grupp flög ut halv två, medans den första gruppen var tvugna att stanna i Denver, CO tills deras flyg två på morgonen.. Vi fick dock en skön natts sömn! På lördagen så åkte vi downtown för att gå till Kentucky Derby Festival, men den blev inställd på grund av regnet. Istället så gick vi till Hard Rock Café  och åt lunch!

Efter det åkte vi tillbaka till hotellet och övade på våra presentationer. Jag delade rum tillsammans med 5 andra tjejer, så det var väldigt trångt och stökigt minst sagt! Men vi hade kul ändå!

På söndagen så gick vi upp vid sju för att äta frukost och bege oss mot the convention center där allt hölls för att lämna in vårat projekt. Sen åkte vi tillbaka till hotellet för att byta om och åka till downtown igen! Vi gick runt där ett tag och åt middag och sånt. Vi åtta så åkte vi tillbaka för att kolla på öppningsceremonin! Det var hur coolt som helst! typ 16. 000 studenter och lärare var där. De hade även en "flaggparad" med alla staternas flaggor. När det var Wyomings tur så stog vi upp och skrek såklart! Jag filmade när vår president och de andra skolorna i Wyomings presidenter gick ut på scenen, i bakgrunden stog det: Wyoming. Largest Local Chapter: Cheyenne East High School! Min skola! Coolt va?

Bild från Connecticuts parad.

Nu måste jag gå och lägga mig, uppdaterar andra halvan av min resa i helgen!