Nationals del 1

Äntligen är jag hemma! har varit i Laramie och sparkat boll, vi vann mot Sheridan vilket var kul! En sak som är mindre kul är att jag är sjuk, tillsammans med hälften av alla som åkte till Kentucky! Iallafall, vi har 4 matcher att spela på 6 dagar vilket kommer bli väldigt intensivt eftersom alla är viktiga.. Om två veckor är det Regionals (vi spelar om platser till State), så beroende på hur det går i matcherna denna vecka så kommer vi spela mot Kelly Walsh från Casper, eller Central från min stad Cheyenne. 

Nu tänkte jag berätta lite om ICDC, eller snarare nationals för DECA som jag var på i helgen. Det hölls i Louisville, Kentucky. Tyvärr så hade vi en hel del problem med olika saker, till exempel transport, flygplan, mat, väder och så vidare. Men det var iallafall en lyckad resa, det var jättekul!! Till att börja med så fick vi reda på att vi var tvugna att resa i två grupper, dock visste vi inte det förrens vid tolv på fredagen, och det första flyget gick halv elva! Min grupp flög ut halv två, medans den första gruppen var tvugna att stanna i Denver, CO tills deras flyg två på morgonen.. Vi fick dock en skön natts sömn! På lördagen så åkte vi downtown för att gå till Kentucky Derby Festival, men den blev inställd på grund av regnet. Istället så gick vi till Hard Rock Café  och åt lunch!


Efter det åkte vi tillbaka till hotellet och övade på våra presentationer. Jag delade rum tillsammans med 5 andra tjejer, så det var väldigt trångt och stökigt minst sagt! Men vi hade kul ändå!

På söndagen så gick vi upp vid sju för att äta frukost och bege oss mot the convention center där allt hölls för att lämna in vårat projekt. Sen åkte vi tillbaka till hotellet för att byta om och åka till downtown igen! Vi gick runt där ett tag och åt middag och sånt. Vi åtta så åkte vi tillbaka för att kolla på öppningsceremonin! Det var hur coolt som helst! typ 16. 000 studenter och lärare var där. De hade även en "flaggparad" med alla staternas flaggor. När det var Wyomings tur så stog vi upp och skrek såklart! Jag filmade när vår president och de andra skolorna i Wyomings presidenter gick ut på scenen, i bakgrunden stog det: Wyoming. Largest Local Chapter: Cheyenne East High School! Min skola! Coolt va?

Bild från Connecticuts parad.

Nu måste jag gå och lägga mig, uppdaterar andra halvan av min resa i helgen!

Vi hörs!
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0