PHF och rullstolsassistans

Nu så har jag varit hemma i ett par dagar, var både roligt och tråkigt att åka ifrån mitt andra hem i Cheyenne. Bodde där i 11 månader och en vecka eller nått sånt, fast det kändes som kanske 3 eller nått! I onsdags så kom min pappa, styvmor, styvbror och styvsyster till Cheyenne för att hälsa på i 5 dagar innan de drog vidare till västkusten. De kom till veckans Rotarymöte där jag pratade i typ 10 minuter om mitt år, det var roligt för alla mina värdfamiljer var där för att lyssna på mig!
Precis innan veckans presentation så blev jag "belönad! med en Paul Harris Fellow vilket innebär att mina värdfamiljer har tillsammans betalat 1000 dollar till Rotarys årliga programfond, PolioPlus (deras program mot att utrota polio i hela världen) eller programmet för humanitära bidrag, eftersom de tycker att jag har verkat i Rotarys anda under det året jag bodde hos dem. Det var en väldigt stor ära att få den utmärkelsen, jag blev väldigt rörd!

vi besökte även lite lokala kända platser som t.ex. vårt Old West Museum, bibliotek, Walmart förstås, Botanic Gardens, regeringsbyggnaden m.m, samt att vi umgicks med mina värdfamiljer och några andra familjer i kvarteret. Det var kul!!

Jag flög hem i lördags från Denver, Colorado via Heathrow, London. Jag fick rullstolsassistans överallt vilket var jätteskönt eftersom jag inte kan gå så långa sträckor, och så var det ju en fördel att de visste exakt vart jag skulle, vilket inte jag gjorde haha! Resan gick smärtfritt, även om jag bara fick en halvtimmes sömn på den 11.5 timmar långa flygresan. Konstigt nog så gick den jättefort!

Sen jag kom hem så har jag mest sovit, packat upp, gjort iordning mitt rum, och lekt lite med min bästa kompis!
I helgen så kommer jag skriva en sammanfattning av mitt år, så missa inte det!

Vi hörs!
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0