State DECA!!

Äntligen hemma efter en lång, lång, lång helg.. Eller ja, jag har väl varit hemma kanske 1 timme varje dag i vaket tillstånd, resten har jag tillbringat på the Holiday Inn, där årets State DECA tävling har hållits. "helgen" började i torsdags med lektioner fram till lunch, sen åkte hela vårt  Chapter (min skolas deca klubb) till ovan nämnda ställe för att tillbringa hela dagen där ända fram till elva på kvällen.
Vi tog två prov i rad, 100 frågorx2! Jättekul var det.. Sen på kvällen så var det dags för min grupps presentation av vårt projekt som vi har jobbat på i flera månader nu. Det gick väldigt bra, måste bara hoppa fram lite i historien; VI KOM ETTA! okej det var utav två, men ändå! Så nu är det min grupp som åker till Louisville, Kentucky i april!!
Iallafall, efter våran presentation så väntade vi nån timme innan "dansen" började. Vi hade iallafall sjukt kul!

På fredagen samlades vi klockan sju för att äta frukost, sen väntade 3 rollspel, ytterligare 2 test, och en hiphop/streetdance show! Långa dagar kan man minst sagt kalla det..

Och idag så samlades vi samma tid, samma plats för att äta frukost, sen väntade jag på min vän Ashanda när hon gjorde sitt sista rollspel. Sen åkte vi hem till henne och åt, lyssnade på musik, och gjorde oss färdiga inför kvällen Bankett och prisutdelning. Vi var tillbaka vid 3tiden för att äta middag(?) och lyssna på diverse tal.
Vi visste redan innan vår presentation att det bara var två projekt i våran grupp (Creative Marketing Project), vilket betydde att det inte spelade någon roll hur dåligt det gick eftersom de två bästa i varje grupp gick vidare.
Men vi blev iallafall sjukt glada när de ropade upp våra namn som vinnare!!


East High School! Vårat Chapter var det största (45 närvarande), och vi vann även lätt mest trofeér!
Dock är bara de som vann priser på bilden..



DECAblazer, min medalj, och en blomma  som vår skola hade som symbol.


Dålig bild från middagen, men en bild iallafall!


Kan knappt vänta tills Nationals i Kentucky, kommer vara mer än 10. 000 decamedlemmar där! Tävlingen håller på i en vecka, kommer antagligen vara varmt, och jag känner på mig att vi kommer ha riktigt kul!!

Imorgon är det SuperBowl Sunday!!

Vi hörs!
/Anna


Kommentarer
Postat av: Jeannette

Kul! Stort grattis!

2010-02-07 @ 11:57:46
Postat av: Anders

Grattis och lycka till!

2010-02-08 @ 08:32:53
Postat av: Anna

Tackar så mycket!

2010-02-11 @ 02:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0