Min dag i bilder

En ganska så vanlig onsdag för mig här i Usa:


Går upp vid sjutiden, gör mig iordning, och tittar ut genom fönstret; Snö=minus. Sol=plus!


David (värdpappa) lagar vanligtvis frukost åt mig på morgonen, idag lagade han Schmore (har ingen aning om hur man stavar det haha!), som man äter i Italien där han kommer från.


Sen går jag den JÄTTELÅNGA vägen till skolan. Hoppas ni uppskattar mina fina Paintkunskaper!


Första lektionen är Business Marketing. Idag gjorde vi posters till T-Birds Nest (där vi säljer mat och kläder under lunchen). Just nu så promotar vi att det är vinterOS och vi har en speciell kampanj som vi gjorde posters till.


Nästa klass är Sculpture. Just nu gör vi Vejigante masker, som den på bilden. Vi arbetar med paper maché och sånt, ganska så kul!


Sen var det dags för lunch, och därefter US History. Vi håller på med andra världskriget just nu, och idag kollade vi på en film om koncentrationslägret och så.


Sista lektionen var Culinary Arts, som skiljer sig rätt mycket från hemkunskapen vi hade på högstadiet.
Ja, på bilden ser ni spisarna och ugnarna haha.. Inte så jätteintressant bild men..

När jag kom hem så gjorde jag lite läxor, sen åkte jag och min värdmamma Becky och åt på Applebee's, som verkligen är en amerikansk restaurant.


Sen var det dags för fotbollsträning från halv åtta till nio.

Inomhus såklart!


Fick även reda på att vi ska spela i en inomhuscup igen den 5-6 mars till förmån för jordbävningen i Haiti!

Det var väl min dag det, håller på att skriva en tre sidor lång uppsats om Edgar Allan Poes dikt The Raven (korpen), sen ska jag gå och lägga mig!

Vi hörs!
/Anna


Kommentarer
Postat av: Jeannette

Schmarren - finns även i Österrike - och ja, du har ätit det förut! ;-)

2010-02-25 @ 11:39:40
Postat av: Marie

Tack för inblick i ditt vanliga vardags/skola/träningsliv!! Hur har det gått med "Obama-grejen"?

2010-02-25 @ 15:55:21
Postat av: Morfar

Som vanligt alltid lika spännade att få ta del av

Dina bilder och vad Du varit med om senaste tiden.

2010-02-28 @ 10:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0