blandat

Lever livet här borta, så mycket roliga saker hela tiden.. idag så ska jag gå till skolan (trots att det är söndag) och hjälpa till med pjäsen som vi jobbar med nu, sen ska jag gå på Young Victoria, efter det middag, och sen ska jag jobba på min uppsats, och sen gå och lägga mig.. Imorgon så är det skola som vanligt, kommer dock missa min fotbollsträning på grund av ett möte som alla vi som ska till DECA Nationals måste gå på..
Igår så var jag och mina värdföräldrar i Fort Collins för att hälsa på Davids mamma, gå till Whole Foods som är en gigantisk affär med bara organisk odlat mat och grönsaker, shoppa lite, och äta lunch. Var en rolig dag!

Tog ingen egen bild, lånade denna från; http://www.virtualtourist.com/travel/North_America/United_States_of_America/Colorado/Fort_Collins-757338/Shopping-Fort_Collins-BR-1.html


Lite fler saker som är annorlunda mot hemma:
-Nästan alla äter med bara gaffel, utom jag då som alltid använder kniv också haha.
-När man går på bio här så har de inte bestämda platser utan man kan sitta var man vill, även (om man nu skulle vilja det) byta salong.
-Innan proven i skolan så går de igenom allt som kommer komma på provet, samma lektion.
-Tror inte att det är så i alla familjer direkt, men min nuvarande värdfamilj går ut och äter sammanlagt kanske 10 gånger i veckan, coolt tycker jag.
-Det är många i min ålder som inte har varit utanför landet, eller ens Wyoming.

Har väl inte så mycket mer att skriva idag..

Vi hörs!
/Anna


Kommentarer
Postat av: Marie

Om du jämför med svenska skolan, hur tycker du nivån är? Jag menar, tycker du att det här året är som år två på gymnasiet? Högre eller lägre nivå? Eller bara annorlunda? Kan tänka mig att det är lite blandat men kan du ge exempel? Obama-arbetet var verkligen intressant att läsa, by the way!

2010-03-07 @ 16:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0