New York!

Innan jag åkte dit tidigare i veckan så skrev jag en lista på saker som jag hoppades uppleva där;

åka gul taxi
åka tunnelbana
se en FBI-bil
se en NYPD-bil
se en känd person
besöka:
Wall Street,
Central Park,
Brooklyn Bridge,
Empire State Building,
frihetsgudinnan,
Times Square,
museum,
broadway pjäs
Grand Central Station
Madison Square Garden
FNhuset
köpa en I<3NY t-shirt

(de överstrukna sakerna är de som jag inte hann uppleva)

Saker som jag inte visste att jag skulle göra, men ändå gjorde:
-Framförallt; vara tvungen att åka in till ett sjukhus på grund av magsmärtor. Hade varit sjuk sen flera dagar innan så vi bestämde oss för att kolla upp det. De trodde att det var blindtarmen eller så, men det var det inte. De kom inte fram till vad det var exakt, men de gav mig antibiotika att ta i 3 dagar, och redan dagen efter var det borta. Skönt! Var ju inte så kul att vara sjuk i den staden som jag alltid har velat åka till..
-äta svensk mat på en restaurant som hette Aquavit, blev lite tårögd när jag åt köttbullar och pannkakor som smakade som hemma..
-promenera i Central park i timmar i solsken
-besöka Svenska Kyrkan i NY, visste inte ens att den fanns..Iallafall det fanns massa svensktalnade folk där, och de sålde svenskt fika och godis haha..
-High Line. Var en gammal järnväg som gick på en bro i Chelsea i NY, men som stängdes av och massor av blommor och träd började växa där helt av sig självt, och genom bidrag så har de lyckats hålla det helt vilt och får massor av besökare varje dag.
-ta hoppbilder i Central Park
-bli sjungen till i tunnelbanan av en grupp acapellakillar som gick runt och samlade in pengar.
-ta så många bilder åt familjer/par som jag gjorde framför olika platser som Times Square och Empire State Building haha..

Har lagt upp jättemånga bilder som jag tog på Facebook för er som är vän med mig där, här är några för er som inte är det;



Central park


Min värdfamilj; Becky, Willi, och David!


the High Line


Aquavit, den skandinaviska restaurangen!


Times Square!


Utsikt från 86 våningen i Empire state building!


Jag som ser jättesur ut med the Dakota i bakgrunden haha...

Vi hörs!
/Anna


Kommentarer
Postat av: Anders

Läckert! Skönt att du frisknade till så snabbt!!!

2010-04-04 @ 08:48:52
Postat av: Jeannette

Jäkla unge - har du varit på Aquavit!!! jag skulle ge min högra arm för att äta där! Härligt att höra att du har blivit bra i magen och att du har sett så mycket.kram!

2010-04-04 @ 09:07:21
Postat av: Marie

Haha! Du ser inte sur ut!! Cool snarare!! Trist med magen...tycker det låter som en sån där förkylning i magen som du haft tidigare och legat på KSS för. MEN skönt att du tillfrisknade!! Underbara bilder! <3 / M

2010-04-04 @ 20:49:39
Postat av: Anonym

Hej du! Vilka upplevelser du får vara med om, härligt.



Laget Johan spelar i har kvalat upp till div 2 i handbollen, första matchen förlorade de med 5 bollar och andra med 2 bollar, så det blev ingen tredje match.

Det går bättre nästa gång, men en upplevelse i sig, för laget och för en trogen supporter.



Har varit och tittat på ARENA Skövde, fin satsning och det blir en bra marknadsföring när det är SKADEVI-cup och elit-matcher i handboll etc, mycket folk i omlopp.

Tänkte åkt ut till de nya bostadsområdena som växer upp och planeras, men hann inte med det, får bli en annan gång.

Men en promenad, besök på en ny thai-restaurang och sen en promenad till och fika, en upplevelse!



Det blir spännande för dig att komma tillbaka till ett Skövde som förändras och utvecklas.



Min yngste bror bor i Conneticut, deras pojk, Rion, fyller ett år, så min pappa och äldre bror åkte över för att fira honom, tyvärr får man ha den resan innestående.



Ha dé gôtt i din coola "outfit", leendet finns ju där.

2010-04-06 @ 10:09:57
Postat av: A

coolt ;D

2010-04-06 @ 10:25:58
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0