Inför Kentucky

Såhär en och en halv dag innan jag åker till Louisville, Kentucky så tänkte jag berätta lite om vad jag kommer göra där. Jag är som sagt där för att delta i Nationals för DECA.

Vi flyger dit på fredag morgon, eller ja vi kommer komma fram till Cincinnati, Ohio vid 19.00 sen åka buss till Louisville. På lördagen så ska vi gå på Kentucky Derby Festival hela dagen tror jag. Kentucky Derby är ett hästrace där det är massor av  rika som spelar på hästar. Derbyt är dock helgen efter vi kommer dit.  Opening Ceremony är på kvällen samma dag, även State meeting & picture (alla vi från Wyoming som är där träffas).
På söndagen så vet jag inte riktigt vad vi ska göra förutom att förbereda oss inför måndagens tävlingar. På kvällen kommer vi iallafall titta på en baseballmatch! Kommer bli kul!
Måndagen kommer bli en lång dag, och antagligen den mest roliga!! Till att börja med så går vi upp jätte tidigt , typ 5, för att gå till Dawn at the Downs. Där kommer vi titta på alla (kentucky derby)hästarna när de tränar, och äta frukost tillsammans med alla miljonärerna haha! Sen börjar allvaret... Vi ska hålla våran presentation inför domare!! Efter det så ska vi äta middag, och sen är det dags för Lady Antebellum konsert!!! Ett av mina favoritband:) det är en konsert för bara oss som är där för nationals, typ tiotusen!
Sen på tisdagen så presenterar de de grupperna som har "gått vidare", och de måste hålla sin presentation igen.
För de som inte går vidare så är det shopping tror jag.
På kvällen så är det antagligen Fashion Show & Closing Ceremony.

På onsdagen så kommer vi gå upp vid fyratiden eftersom vårt plan går klockan 9 från Cincinnati airport.


Det är det mesta som kommer hända under vår 6 dagar långa vistelse i Kentucky! kommer bli så kul.
Men innan jag kan koncentrera mig 100% på den resan så har jag en fotbollsmatch att spela imorgon mot Central High School!

Här är lite bilder som jag hittade på internet:


Se hela bilden



Kommentarer
Postat av: Marie

Läste om Lady Antebellum i Metro på bussen i morse! Jämförs med en annan Lady, gissa vilken ;)

Lycka till med ALLT nu!!

2010-04-22 @ 08:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0