17 September

Såhär i septembertider så börjar det bli lite kyligt här faktiskt! Inte så att man inte kan ha shorts utomhus, men i skolan så är luftkonditioneringen på för fullt av någon okänd anledning så alla sitter och fryser hela lektionerna! Tyvärr så är jag ju inomhus hela dagarna förutom när jag cyklar till och från skolan de fyra kvarteren hem sent på kvällen..
Idag var det extra kul på träningen eftersom jag och Coach Wacker (mitt lags coach) stannade kvar i nästan en timme efter träningen och jobbade på min "approach to the net". Det är svårt för mig att få till stegen rätt, man ska ta två korta steg,-höger-vänster, sen det tredje steget ska vara  långt och explosivt med högra foten, sen kommer vänster fot lite snett framför nästan direkt efter det explosiva steget. När man har landat på båda fötterna så ska man hoppa rätt upp i luften och "slå" till bollen hårt över nätet. Det jag gör fel är att när jag landat på båda fötterna så hoppar jag upp med det ena benet bara vilket kommer från min handbollsår antar jag. Vi jobbade iallafall på det idag och min "approach" blev mycket bättre, och då blir det roligare att spela!

Vi har två matcher i helgen, en på fredag och en på lördag på skolan, så det kommer komma mycket folk och heja!

Idag var jag även på mitt första Rotarymöte på lunchen!! Det bestämdes igår här hemma att jag skulle följa med idag eftersom en utbytesstudent skulle hålla sin presentation och det var ett bra tillfälle att introducera mig för klubben. En ganska så stor grej som varken Billie eller Brandi hade berättat för mig var att Billie faktiskt är vice President i klubben och höll i mötet idag eftersom Presidenten var bortrest. Det verkar vara en ganska så stor klubb, men det finns även en till klubb i stan!
Ett par saker som var annorlunda från de möten jag har varit på i Hjo var att: - De sjöng flera sånger
                                                                                                                 - De bad en bön eller liknande
Tydligen är de en av de få som fortfarande sjunger sånger på sina möten..
De sjöng en låt om fred, Wyoming state song, och nationalsången.
De verkade iallall som att det var en mycket trevlig klubb med många trevliga medlemmar!

Nu har vi börjat få lite läxor och prov i skolan, jag har haft ett prov i U.S History om uppfinnare och så, och imorgon så har jag ett test i Business Marketing. Det provet handlar om Marketing och hur man promotar en produkt.

Jag har fått prova på en hel del nya saker här i USA som jag tänkte berätta lite om, och vad jag gillade och vad jag inte gillade:

Baseball-American Football
-Baseball var roligare att kolla på även om det gick otroligt långsamt, mer intressant. American Football var roligare än vad jag hade trott, men jag tycker mer om Baseball.
Rootbeer-Mountain Dew
-Dessa är två olika drycker som jag har provat, Rootbeer smakade inte alls gott, mest som tuggummi. Mountain Dew var däremot godare, men den innehåller stora mängder koffein så man kände sig lite piggare efteråt.
Business Marketing-Sports/Entertainment Marketing
-Min favorit här är Business Marketing av två orsaker: -Läraren är jättebra och pedagogisk. Han berättar historier om Marketing i olika sammanhang såsom matcher, affärer och evenemang. Sports/Entertainment Marketing är helt okej, läraren är också helt okej. Grejen som drar ner mitt intryck är att vi bara pratar om American Football-matcher hela tiden och nu ska vi även göra ett "Fantasy Football Team"..
Tacos i Usa-Tacos i Sverige
-Bara för att USA är grannar med Mexico så betyder inte det att deras Mexicanska mat är som Mexicansk mat är i Mexico. Jag menar inte att Sverige ligger särskilt nära Mexico direkt, men våra tacos är godare än de jag har ätit här! Deras tacos här är salta och inte så mycket grönsaker i direkt.




Detta är en suddig bild inne på Coldstone, där de gör sjukt god glass!
De gör inte bara glassen, utan de "bakar in" också in olika saker om du vill, som Chocolate Chips, Snickers, gummibjörnar, kakor, vit choklad m.m!



Allmän bild på huset!


Hehe.. Bilden är tagen av Brandi på baseballmatchen som vi var på för ett par veckor sen. Tydligen så vänder man uppochner på sina kepsar för att få tur, vilket Billie och Adam så tjusigt demonstrerar på denna suddiga bild!


Tucker är världens näst sötaste hund( efter vår hund Macke därhemma förstås!). Han är pyttliten, men kan ändå hoppa flera meter upp!

Ska försöka skriva antingen på lördag eller söndag igen!

/Anna


Kommentarer
Postat av: Marie

Du!! Det där glasstället!!!! Mmmmmmmm...;)

2009-09-17 @ 18:01:22
Postat av: Hanna I

ÄLSKA COLDSTONE!!! Har aldrig ätit godare glass :D

2009-09-17 @ 21:05:47
Postat av: Anna

Visst är/låter det underbart??

2009-09-20 @ 19:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0