Schemaändringar

(det här inlägget försökte jag publicera igår, men det funkade inte, så allt som står här handlar om gårdagen!)

Idag var jag på ett möte med min Counsellor för att försöka ändra två av mina klasser, tyska och Basic Emergency Care till något mer användbart. De i min tyskaklass har läst tyska i ett år och allt är väldigt enkelt. Mötet gick väldigt bra så nu har jag Sport/Entertainment Marketing istället för tyska och House Interioring istället för Basic Healt Care. Jag tänkte nu berätta lite mer om vad vi gör på lektionerna:

A-dagar (varannan dag) så har jag:
-English Multicultural Literature A där vi läser dikter och funderar kring dem, skriver uppsatser, läser noveller och romaner och pratar om dem, och liknande.
-Drama Costume/MakeUp II A där vi kommer designa kostymer och smink till olika pjäser som sätts upp på skolan.
-Lunch!
-Sports/Entertainment Marketing som jag hade min första lektion i idag. Där kommer vi prata och lära oss om hur man sätter upp olika evenemang såsom matcher och konserter.
-House Interioring hade jag som sagt också min första lektion av idag. Vi pratade om lägenhetspriser, vad man bör tänka på när man flyttar till en ny stad (t.ex. läge, klimat).

B-dagar (varannan dag, logiskt!) så har jag:
-Business Marketing vilket är en rolig klass där vi lär oss om hur man marknadsför produkter, målgripper och reklam.
-Sculpture Art A där vi hittils inte har varit särskilt produktiva utan har mest designat olika saker som t.ex. en ny slips till läraren, ett "Happy Labor Day"-kort och så vidare.
-Lunch!
-U.S. History-läraren är en liten nätt dam utan någon vidare kontroll på klassen så vi gör inte så mycket, mest olika quiz om samhället eller Cheyenne vilket jag tycker är tråkigt eftersom jag vill lära mig saker om USA, det är ju därför jag har valt det ämnet!
-Culinary Art valde jag för att jag tycker att det är kul att laga mat och baka osv., men än så länge har vi mest pratat om säkerhet i köket och om vad vi kommer att göra senare.

Så ser mina dagar ut, plus volleybollträningarna direkt efter skolan (03 45-06 15) då. Fast nu i helgen så är de flesta i mitt lag i Gillette och spelar i en turnering där, så vi som inte är med har ingen träning förrens på måndag om ens då eftersom det är Labor Day då och alla är lediga!

I helgen så blir det fulla muggar! Imorgon så ska vi på min tredje värdfamiljs överraskningsfest för mamman i familjen. Och efter det så ska vi och några kompisar på en Stand Up Comedy Show inne i Cheyenne.
På lördag så åker jag och Brandi på en Road Trip runt i Wyoming hade vi tänkt, så jag kommer ta massor av bilder och lägga upp dem när jag kommer hem!

Nästa vecka så ska jag följa med Billie på mitt första Rotary-möte här, och om några veckor så ska jag hålla min presentation om mig och Sverige för den andra klubben här i stan, inte den som är min Host Club alltså. Jag ska inte hålla min presentation för min Host Club förrens i maj någon gång!


Nya Favoriten!


Igår(torsdag) så var Billie, Brandi, Billies pappa och jag och åt på en restaurant som heter Little America. Den här statyn stod i entrén.

 


Det springer omkring små söte vilda kaniner överallt, i trädgårdar, i stan och runt skolan.

/Anna



Kommentarer
Postat av: Macke

Snälla lill-matte, kan du inte skicka hit en av de där kaninerna? De ser väldigt läckra ut... WUFFF!

2009-09-06 @ 20:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0