Amerikansk Fotboll för första gången!

Idag har det gått exakt 1 månad sen jag kom hit till Usa och jag trivs jättebra! Idag är även den första dagen som jag inte har så jättemycket speciellt planerat vilket är skönt för en gångs skull. Jag har tänkt blogga, skriva på min uppsats om R. Takakis bok The "Tempest" in the Wilderness, kanske ta en tripp till Coldstone med en kompis för att äta(dricka) världens godaste milkshake med Oreo-cookies, och sen ikväll ska vi på middag hos the Lee's.
Nästa volleybollmatch är inte förrens nästa helg, både på fredagen och lördagen. Efter matchen på fredagen är det även en American Football-match mellan East och någon annan skola som jag ska hjälpa till att sälja kläder på. Vi som har Businness Marketing måste göra det någon gång under året.

Igår var en stor dag för Wyoming och College Football. Texas Longhornes som är nummer 2 i hela Usa mötte University of Wyoming som är nummer 130 ungefär i Laramie som ligger 45 minuter från Cheyenne. Matchen hade varit planerad i två år, och har varit utsåld i två år. Vanligtvis så har Laramie 25.000 invånare, men igår var det runt 65 tusen där. Billie och Brandi har säsongsbiljetter till University of Wyomings matcher så vi var där!
Det var min första Football-match någonsin, och jag måste faktiskt säga att det var inte så tråkigt som jag hade trott! Även om jag fortfarande tycker att spelet går ut på att två lag springer in i varandra med en dålig imitation av en riktig fotboll, så vet jag iallafall hur reglerna går till nu osv.
Matchen slutade iallafall som väntat; 10-41 till Texas.


Uppvärmingen! Visst ser det lite fånigt ut när alla står på rad och stretchar exakt likadant samtidigt?


Wyoming ledde ett tag!!

Det var en ganska så mäktig känlsa får jag nog säga! Iallafall de minutrarna Wyoming ledde..

En gång i månaden ungefär så samlas några familjer i kvarteret och äter middag tillsammans, och i fredags så var vi hos familjen Geringer och åt och grillade marshmallows!


Gott!

/Anna

Kommentarer
Postat av: eric

Fy fan va coolt :D

2009-09-13 @ 20:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0