Just around the corner...

Medans ni där hemma får börja dra på er höstkläderna så går jag fortfarande runt med shorts och flipflops. Vädret har varit underbart hittils, mycket bättre än vad jag hade förväntat mig när jag läste att de här har samma klimat och väder som hemma! Temperaturen ligger runt trettio grader på dagarna, men solen går ner vid åttatiden vilket är synd.

Helgen har varit händelserik må jag säga! I fredags så var vi som sagt på en överraskningsfest, och jag fick träffa min tredje värdfamilj för första gången! De har två pojkar som heter Patrick och Matthew som är 7 och 10 ungefär. Pappa John var trevlig men ganska så tystlåten, och mamman var också trevlig men hade fullt upp med att hälsa på alla som var där så vi pratade inte så mycket.
Efter det så åkte jag och Brandi till en restaurant som heter Jackson's för att kolla på en Standup Comedy show tillsammans med bla. min consellour Lily och hennes man och son, familjen Lee, och några andra bekanta. Jag och Ellen Lee var inte så förtjusta över skämten som drogs där så vi åkte hem och kollade på film istället. Vi kollade på Forgetting Sarah Marshalls som var en rolig film fast lite annorlunda humor.

Istället för att åka på roadtrip i helgen som jag skrev om i det förra inlägget så följde jag och Brandi med familjen Lee till Steamboat, Colorado över helgen. Vi åkte dit på lördagsförmiddagen och kom fram vid ett ungefär. Steamboat är ett stort skidområde som är väldigt populärt på vintern, men även på långhelger som denna. Vi startade vår vistelse där med några turer på The Alpine Slide:


(Till vänster i bilden så ser nu slutet på banan)
Tänk er en bergochdalbana, fast på marken, och du kan själv styra hur fort du vill åka genom en spak framför dig, så har du The Alpine slide i ett nötskal!
Det var läskigt den första gången eftersom banan inte såg så säker ut, och det var ju trots allt första gången så det är klart att det var lite nervöst.
Den andra gången däremot var roligare för då vågade jag åka mycket snabbare!

Efter det så tog jag, Ellen och Tom våra cyklar och cyklade runt i Steamboat i några timmar. Bla. så besökte vi deras Hot Springs, som inte var så varma och dessutom luktade ruttna ägg av någon okänd anledning.
Senare på kvällen så åt vi Mexikansk mat vilket amerikanarna är väldigt förtjusta i.
Igår så steg vi upp vid åttatiden och åt frukost och tog det lugnt innan jag, Ellen, Brandi och Kristen (mamma Lee) vandrade ner/upp till byn och gick omkring i skogen i två timmar innan vi tog oss hem för att äta lunch innan vi gick iväg på ännu en promenad, men denna gång i "downtown". Billie försökte köpa en cowboyhatt till mig, men utan framgång! Vi gick runt i stan en stund, men sedan tröttnade vi så vi gick hem till hotellet och åt middag. Ellen fick idén att vi skulle gå och se The Hangover, som är hennes favoritfilm som går på bio just nu, men det var bara jag, hon och Tom som var tillräckligt pigga för en tur till bion 21.30. Filmen var superkul, men när vi kom hem så stupade vi i säng!

Idag var vi allt ordentligt atletiska, vi tog the Gondol upp till toppen av ett berg och gick nerför det, vilket tog längre tid än vi anat, närmare bestämt 2 timmar! Detta gjorde att vi var tvugna att skippa våra planer på en hästtur ( ja, hästar!). Vi var ordenligt trötta efter vandringen, så vi åt lunch i stan och påbörjade sedan bilfärden på 3 timmar tillbaka till Cheyenne, Wyoming.























Kolla! Vindkraftverk! Det får en att känna sig som hemma:)

På toppen av berget. Ellen, jag, Brandi och Billie

Jag hittade den svenska literaturhyllan i en bokhandel i Steamboat.
Stieg Larsson, Åsa Larsson, Karin Fossum och Henning Mankell bla.


Abraham Lincoln sitter och tar det lugnt utanför bokhandeln.


Twilight Lane.

Steamboat ligger mitt i Rocky Mountains (Klippiga Bergen).


Alla de grästäckta backarna får mig att längta ännu mer till vintern och skidsäsongen!

Angående rubriken så var det helgens motto genom alla vandringarna, hotellet/basstationen/affären är Just around the corner..

/Anna

Kommentarer
Postat av: Adam Borén

Heej! Du verkar ju ha det jätte bra i USA!

De e kul å höra hur de går för alla andra med! Riktigt najs blogg också:P



Cheers! Adam i Nya Zeeland



2009-09-08 @ 05:40:25
Postat av: Carljohan

Noterar att du fyller din tid med många intryck och att du hittar bra förebilder t ex, Abraham Lincoln.

Skönt med shorts, men här är det väder för shorts också bara man inte är för frusen.

2009-09-08 @ 08:08:37
Postat av: Marie

Roligt med alla fina bilder, t ex på Abraham och dig!! Härligt med värmen också!!Invigde mina nya höstkängor igår.... :(

2009-09-08 @ 11:03:10
Postat av: Ellen

Anna, det verkar som att du har det jättebra i Usa. Tycker att du ska ta och köpa dig en cowboyhatt, det är coolt! Vi saknar dig i klassen!

2009-09-08 @ 17:27:39
Postat av: Åsa

Hej Anna!



Vad kul att följa dina äventyr i USA! Du är modig som vågar men orädd har du ju alltid varit om jag minns rätt :-)

Var rädd om dig där borta!



Kram "fröken" Åsa Fläring

2009-09-08 @ 17:42:03
Postat av: Cia

Inte höst i Skåne, jag har badat i kväll, utan frostskador!

2009-09-08 @ 21:58:47
Postat av: Kju

Dig på hästryggen skulle jag vilja se!!

2009-09-10 @ 09:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0