Fieldgoal och kladdkakebak

Igår hände det! Jag sparkade för första gången på en amerikansk fotboll! Jag sparkade tillochmed en 25(nästan 30) yard field goal i mina fotbollsskor. Det hela började med att jag, Billie och Brandi åkte ner till East High's träningsplan för att kasta lite, och spela lite riktig fotboll. Det hela slutade med att jag hängde i "målribban" som en segergest.


Bilden blev ganska så liten så det är svårt att se, men ändå!


Segergest!

Efter det så åkte vi hem igen, Brandi, jag, Ellen och Kristin (Lee) skulle gå på en konstert; Cheyenne Symphony Orchestra. De framförda olika bitar ur Tchaikovskys livsverk. Det var väldigt vackert, de hade även en känd violinist som gäst och han var sjukt duktig!
En annan sak som var lite kul var att dirigenten var på samma Rotarymöte som jag var på förra veckan!

Bilden är från innan konserten när de värmde upp.


The Greek Festival som anordnas varje år i Cheyenne. Vi var där och åt lunch och kollade på de grekiska danserna igår. jag åt Souvlaki (grillspett marinerat i citron, oregano och andra kryddor och till efterätt Baklava som är en "bakelse" som innehåller nötter och honung i princip.

I helgen har vi även spelat två matcher, och vunnit båda två! Vi spelade mot Gillette och Sheridan som vanligtvis brukar vara ett hot.. Vi vann iallafall lätt mot båda två, vilket gör att vi nu har sex raka vinster!

Här är en bild på skolan för er som har undrat hur den ser ut:


Ikväll har vi middag här hemma hos oss, så nu ska jag baka något riktigt svenskt till efterrätt: Kladdkaka!

Vi hörs!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Morfar

Du måste ha hur mycket ork som helst för att

kunna vara med i svängen varje dag.

Äter du ordentlig frukost???????????

2009-09-23 @ 19:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0