Helgen i Douglas

Vilken hemsk/rolig/tråkig/kall/varm/konstig/annorlunda/vacker helg det har varit! Till att börja med så har jag varit sjuk sen i fredags, men då hade jag bara ont i halsen så jag åkte till Douglas på Orientation ändå. Men det blev bara värre och värre.. Min kropp var öm, huvudvärk, feber, halsont och snuva på en och samma gång hela helgen! Det var hemskt att vara fast ute i vildmarken och vara sjuk hela tiden medans de andra utbytesstudenterna gjorde massa roliga saker. Som tur var så har jag inte Svininfluensan åtminstone som de vuxna på lägret trodde, utan en virusinfektion. Den vanliga influensan kommer alltid senare på året, så om man blir sjuk vid den här tiden så nästan antar de att man har fått svininfluensan och testar dem inte. Men vi ville vara säkra på vad jag hade så vi åkte till en doktor igår när jag kom hem, och mitt testresultat var negativt som tur var!
Detta var anledningen till att jag inte bloggade igår.- när jag kom hem från doktorn så var jag helt slut och sjuk så jag orkade inte.

Jag blev upplockad av en minibuss full med utbytesstudenter och Rotarianer vid lunch på fredagen, och därmed startade vår 2 ½ timmar långa resa till Esterbrook utanför Douglas. Redan här så kände jag mig inte alls bra, men jag trodde att det skulle gå över.
Stället vi bodde på hette HR Camp och det var ett ganska så mysigt ställe mitt ute i skogen. Vi var 26 utbytesstudenter från Argentina, Spanien, Brasilien, Norge, Tyskland, Frankrike, Italien, Sverige, Chile, Taiwan, Thailand och sisådär 12 vuxna rotarianer och ledare.
 På fredagen så flyttade vi in i våra stugor, åt middag, lekte lite lekar m.m. Jag tog det mest lugnt och kollade på. Vid niotiden så gick jag och la mig, fast jag fick sova i ett rum nere vid sjukstugan så att jag inte skulle smitta de andra.
Klockan ringde vid 7 nästa morgon och vi gick upp och åt frukost, och därefter så fanns det olika stationer med information och ledare som pratade. Det handlade om reglerna, bussresan i juni, skidhelgen i januari, distriktskonferensen, hemlängtan m.m.
Efter lunchen så var det dags för Challenge Ropes Course! Jag medverkade inte så mycket i början men de sista övningarna genomförde jag! På den här bilden så kan ni se hur det såg ut:


Haha! Alla ramlade hela tiden, inte av obalans utan av skratt!
Vi var ett par som var tvugna att ta oss över ett rep 32 feet över marken med hjälp av varandra och ett fåtal rep som hängde över oss.


Detta var den andra övningen. Avståndet mellan plankorna ökade hela tiden och vi fick bara använda varandra som hjälp att ta oss upp.¨Det var inte den mest stabila platsen jag har varit på...

När vi kom hem så åt vi middag, och sedan satt vi framför lägerelden och gjorde S'mors. För de som inte vet vad det är så är det:
-Grillade Marshmallows
-kex
-Choklad.
Det är sjukt gott, men sött!

Lägereld+S'mors+gitarrspel=nice!


Igår (söndag) så gick vi upp klockan sju, åt frukost, hade lite mer information om Rotary osv. , packade, åt lunch och åkte sen hem!



Från Vänster: Gentry (rotary) Niclas från Tyskland, Bill som är vår grupps Country Representative, Jag, Tonje från Norge och Johanna från Tyskland. Vi var en uppdelade i grupper efter var vi kom ifrån, och på lördagen så åt vi lunch med våra Country Representatives.


Det fann en "naturlig swimmingpool" där vi bodde!


Som tack till Rotary för att vi fick åka dit så skrev alla en hälsning på sitt språk!

Nu tänker jag vila lite, sen ska jag och min vän Emily fixa Ellen Lees födelsedagspresent!

/Anna


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul du verkar ha det! :D

2009-09-29 @ 10:39:40
Postat av: Nicolas

Hej Anna!



Här kommer en hälsning från Wrångebäck :) Mycket roligt att läsa om hur du har det! Tycker du är duktig på att skriva. Visst är skolsystemet annorlunda over there...

Här har vi mycket att göra och förbereda inför nästa helg då det är Stockholms Chokladfestival som vi ska vara med på.

Kram och hälsningar från AnnaMi och Katarina samt Nicolas som håller i pennan.



2009-10-04 @ 21:46:30
Postat av: Nicolas

Hej Anna!



Här kommer en hälsning från Wrångebäck :) Mycket roligt att läsa om hur du har det! Tycker du är duktig på att skriva. Visst är skolsystemet annorlunda over there...

Här har vi mycket att göra och förbereda inför nästa helg då det är Stockholms Chokladfestival som vi ska vara med på.

Kram och hälsningar från AnnaMi och Katarina samt Nicolas som håller i pennan.



2009-10-04 @ 21:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0