Elitch Gardens

I helgen så har det varit mycket på gång, framförallt så har vi haft två matcher; en på torsdagen i Casper som ligger 3 timmar bort och den andra i fredags här hemma mot Laramie. Den på torsdagen förlorade vi men den på fredagen vann vi! Just nu så är det lite kämpigt eftersom vår bästa Hitter, som är den bästa i hela Wyoming är skadad resten av säsongen så vi har varit tvugna att flytta runt lite och flytta upp två spelare från JV för att få det att stämma.
I fredags så hade jag, Ellen, Emily, Kate och John movienight! Tyvärr så missade jag hälften på grund av min match.. Vi kollade på SuperTroopers som är en komedi om USA:s highway-poliser. Den var halvbra..

Igår så samlades alla volleybolllagen (freshmen, sophomores, JV, och Varsity) för att först kolla på när freshmen spelade sina matcher, sen åt vi lunch och sen åkte allihop till Elitch Gardens som är en nöjespark i Denver.


Ingången till en av bergochdalbanorna (som jag inte åkte..)

Inne  nöjesparken fanns även ett "spökhus" som var sjukt läskigt..
Innan vi gick in där så stod vi och väntade på alla, och medans vi stod där så dök det upp utklädda personer och skrämde oss. Här är ett exempel;

Hon var utklädd till en Cheerleader som blivit mördad eller liknande. Hon stog stilla en liten stund, sen plötsligt så hoppade hon på folk och skrek.

En sak som var sjuk, men rolig var när alla monster samlades och de satte på låten Thriller och började dansa:

 

Inne i själva spökhuset så var det som en labyrint och man gick 4-5 personer tillsammans genom den. Det stod monster m.m överallt och skrämde en och följde efter en.
När vi kom ut därifrån så hade vi 2 timmar kvar innan vi skulle åka hem vid tio, men alla var så trötta så vi samlade ihop alla spelarna och åkte hem vid halv nio istället.

Idag så ska alla Seniors i Varsity samlas och fixa lite grejer inför Homecoming Week som är nästa vecka. Varje dag så är det olika teman som man ska klä ut sig efter, t.ex. på tisdag så är det "hippie day", och varje kväll så är det olika aktiviter såsom GuitarHero, Carnival, Volleybollturnering för killar osv. Vi har en match mot Central High School på torsdag där bara Seniors ska spela eftersom det är Seniors Night den kvällen. Jag har fortfarande inte förstått helt vad det handlar om men det är nog inte så avancerat.

På fredagen så är det Homecoming Game, alltså football, och på lördag så är det dags för Homecoming Dance.
Jag ser fram emot den här veckan för det kommer bli lite annorlunda mot en vanlig skolvecka.


Ett fenomen som alla frågar om jag har ätit, vilket jag inte hade förrens till igår.
Det är godis som är lite likt de där godisfiskarna som är röda, gula och gröna som vi har hemma i Sverige.
Väldigt goda var de iallafall!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0