Oktober..

Jag skrev precis färdigt min uppsats i min English Multicultural Literature klass! Det tog 3 timmar att skriva den, det är inte det lättaste att skriva om ett enda citat från en man som pratar om hur det gick till när engelskmännen tog indianernas land och koloniserade det.. Nu är jag iallafall färdig med den, så nu ska det bloggas!

I lördags var det den efterlängtade Homecoming Dance! Det var jag, Ellen, Kate, Greg och Jared som gick tillsammans. Två av de som skulle kommit med kunde inte gå eftersom de var upptagna just lördag kväll..
Vi åt middag på en restaurant som heter Restaurant Venti innan, och halv åtta så åkte vi tillbaka mot East. Dansen höll på mellan 8 och 11 på kvällen, och klockan 10 så kröntes dansens "kung" och "drottning". För ett par veckor sen så fick vi rösta på olika kandidater som lärarna hade valt ut som de tyckte var passande.
Efter dansen var slut så åkte vi till Sharis för att äta, men det var fullproppat så vi gick till andra sidan av vägen till Ihop istället. Vi åt Crepes, ägg, bacon och pannkakor och drack varm choklad. Det var jättemysigt att äta frukost mitt i natten! Vi kom hem vid halv ett, vilket är orsaken till att jag sov till elva dagen därpå. Vem vet, det kunde ha blivit längre om inte min far hade ringt från Sverige för att prata med mig:).
  
Det känns hur konstigt som helst att komma hem vid kvart i fyra varje dag istället för halv sju, nu när vi inte har träning varje dag. Men det uppskattas kan jag lova. Nu har jag äntligen tid till att göra läxor, umgås med kompisar, och förstås min värdfamilj!
Till exempel så kunde jag i måndags hjälpa George McIlvaine som är min vän Emilys farfar, och som bor två kvarter bort, och som även är aktiv rotarian och har varit District Governor och president i min värdklubb. Han och hans fru är antagligen de mest generösa människorna jag mött, de är alltid jättesnälla mot mig, och de gör allt för välgörenhet och så, så i måndags så stämplade vi ordböcker som Rotary skänker till Wyomings tredjeklasser varje år. Efter vi gjort det och åkt och lämnat alla böckerna inne i stan så gick jag, billie och brandi och åt middag. Väldigt trevligt!

Tydligen så kommer de närmaste dagarna vara fyllda av "the snowstorm of the century", så skolan kommer antagligen vara stängd på torsdag, och kanske även onsdag beroende på snömängden. På fredag är vi redan lediga så om vi får ledigt de två närmaste dagarna så har vi plötsligt en 6-dagars helg! Ganska så coolt ändå..
En sak som jag har märkt är så väldigt annorlunda från hemma är att de har övningar i sitationer som vi nog aldrig skulle komma på tanken att ha i Sverige. Vi har självklart haft brandövningar, men även jordbävningsövning och en "lockdown"-övning.
När vi hade jordbävningsövningen så gick alla ut i korridoren och satt på golvet för att "undvika bokhyllor och skåp att rasa av alla skakningarna". Som tur var så var det ju bara en övning, så ingen fara på taket!
En lockdown är när t.e.x terrorister eller så låser in sig på skolan tillsammans med alla som är därinne för att utdöva utpressning eller så.  Det var väldigt läskigt att man ens ska behöva göra en sån övning, i Sverige så skulle vi aldrig göra något sånt.. Vi satt ner på golvet mot väggen, bort från fönstren för att förhindra risker, och vi var tvugna att vara helt tysta tills övningen var över; "Man vet ju inte om de som har låst ute oss går ute i korridorerna och hör oss prata och kommer in i klassrummet bara för det".. Mycket läskigt som sagt.


Från pjäsen vi gjorde kostymerna till. Tyvärr så fick man se min kostym (fladdermusen) sammanlagt i 20 sekunder under hela pjäsen, och när han var på scenen så var det jättemörkt så jag kunde inte ta kort..




Bilden är från vår hike  förra lördagen.


En sån inbjudande skylt man möttes av när man kom dit..


Vi hörs!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Anders

Nästa gång ringer jag tidigare!

2009-11-01 @ 18:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0