två veckor kvar till jul!

Jag längtar ju så! Jul är jämt så mysigt.. Vi satte ju som sagt upp julgranen vid Thanksgiving, och här är resultatet
Färglatt!

Det är massa snö ute också, förra veckan var det minus 15 celsius ungefär, och det har bara blivit lite varmare men fortfarande minus dygnet runt typ..

I november så fick vi en uppsats att skriva, med inlämningsdatum den 17 december. Alla Seniors skriver den här uppsatsen i sitt sista år i High School. Den är en research-uppsats, så man måste ha massa källor och så vidare. Min är om Obama skulle ha förtjänat sitt fredspris (Nobel) eller inte. Man har en åsikt, sen ska man prata om den "andra sidans" argument och varför de har fel och så vidare. Väldigt intressant, men väldigt svårt!!
Den här har jag jobbat med så mycket, och jag börjar snart bli färdig! Har en vecka på mig att få ihop allt till en intressant, välskriven, gärna högsta betyg uppsats...

Imorgon är det fotbollsmöte på skolan inför vinterns aktiviter och hur säsongen kommer se ut! Fotboll är bland det bästa jag vet, och att inte har kunnat spela på 4 månader gör mig väldigt peppad inför de kommande månaderna.

Imorgon kväll så har vi två saker på gång, först och främst så har några vänner och vi en julfest som vi ska gå på såklart, sen har även Billies jobb en julfest som vi ska titta förbi lite snabbt.

Annars i helgen så ska jag jobba lite på min uppsats, umgås med mina vänner och Billie och Brandi, och bara ta det lugnt!

Billie och Brandi ikväll när jag lagade lite svensk mat; köttbullar, hasselbackspotatis, och julmust! Fast det sista lagade jag dock inte.. De tyckte det var jättegott iallafall!

Här är mina vänner som också är utbytesstudenter. Fotot är från förra helgen, länderna som är representerade här på bilden är : Brasilien, Argentina, Equador, Thailand, Australien, Chile, Frankrike, Slovakien, Italien, och Spanien!


Våra strumpor, över öppna spisen såklart:)

Måste gå och lägga mig nu,
Vi hörs!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Jeannette

Inser till min förtvivlan att vi har nekat Macke en livsnödvändighet och skall genast åka iväg och köpa honom en egen julstrumpa!

2009-12-11 @ 10:31:23
Postat av: Macke

Vovovovov! Se till att fylla den med praliner - det gillar jag!

2009-12-11 @ 10:32:44
Postat av: Agneta Falk

Hej, Anna!



Jag träffade din mamma idag och fick tips om hur jag skulle kunna kommentera ditt blogginlägg, så nu blev det äntligen av. Jag har läst dina sidor tidigare i höst och du verkar ha det fantastiskt och fullt upp för jämnan. Lycka till med Obama-uppsatsen. Spännande ämne - det kan jag tänka mig att stjäla. Om jag inte hör av mig igen vill jag passa på att önska dig en riktigt god jul och ett gott nytt år.

Kramar från Agneta

2009-12-11 @ 11:52:56
Postat av: Anna

Hej Agneta!



Ja, jag har verkligen mycket att göra, jämt! Försöker ändå ta mig tid till att blogga när jag kan.. Tack, jag har märkt att det finns väldigt många åsikter om mitt ämne vilket gör det intressant, det gäller bara att bestämma sig för vilken sida man är på..

God Jul och gott nytt år, hälsa klassen också!

Kramar Anna

2009-12-17 @ 03:52:44
URL: http://annagrumstedt.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det är ju trots allt en väldigt snäll hund så han förtjänar det, till skillnad från hunden här..

2009-12-17 @ 03:53:32
URL: http://annagrumstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0