Volleybollträning flera gånger om dagen

Nu har det gått en vecka sen jag kom hit, och vilken vecka det har varit! Dagarna har varit fyllda med volleybollträningar, minigolf, shopping, besök hos vänner m.m. Mellan volleybollträningarna ( 10.30-13.30) så har jag gått hem, ätit lunch, tagit det lugnt för det mesta, och laddat om till nästa träning. Första träningen i måndags var inget vidare, det var inte alls som jag hade föreställt mig eftersom de inte kunde hitta ett av mina papper så fick jag sitta och kolla på hela första träningen, men sen när jag kom tillbaka efter lunch så fick jag spela med Freshmen, alltså de som börjar på skolan i år som är 14 tror jag vilket inte var sådär jättekul. Det har jag fortsatt att göra ända tills nu eftersom de som är i min ålder är superduktiga om man jämför med Freshmen. Men idag så fick jag en glad nyhet, coachen för de i min ålder frågade om jag ville fortsätta där jag var nu eller flytta upp ända till "the Varsity Team" (de bästa i min ålder). Han sa att jag skulle få spela lite grann men även hjälpa honom. Jag tackade givetvis ja till det förslaget för det skulle bli lättare för mig att lära känna de i min ålder som jag kommer gå i skolan tillsammans med.
Från och med imorgon så har vi bara en träning om dagen, som är på eftermiddagen vilket betyder att jag kan sova lite längre än till 06.45 som jag gjort de senaste dagarna.

Igår var jag, en av mina värdfamiljs bästa vänners dotter och tre av hennes vänner och spelade minigolf. Vi hade jättekul!
Jag vann en säker seger med 15 slag upp till tvåan.

Efter sista träningen idag gick vi hem en timme ungefär innan vi var tvugna att vara tillbaka på skolan igen för att samlas allihop innan vi gick ut och sålde typ rabattkort till grannar. Jag och tre andra tjejer åkte och försökte sälja våra kort, men tillsammans sålde vi två stycken. Det var otroligt svårt att sälja korten för alla lagen på skolan och på den andra skolan i stan har likadana kort och vi var tydligen sena med att försöka sälja våra eftersom alla redan hade köpt.

Jag kommer lägga upp lite bilder imorgon eller så, min kamera måste bara laddas först!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Marie

Skönt att det ordnade sig med volleybollen till slut! Har du "landat" än tycker du?!

2009-08-20 @ 09:39:42
Postat av: eric

INte förvånad över att du är PRO på minigolf! :P

2009-08-20 @ 11:34:08
Postat av: Carro

mera bilder, mera kul :D

2009-08-20 @ 15:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0