Första skolveckan

Hoppas allt rullar på bra där hemma! Det är väldigt kul att läsa era kommentarer både här och på facebook!
Dagarna går mycket snabbare nu när skolan har börjat och träningarna är jätteroliga. Det är stora skillnader på våra skolor, och här kommer de om jag har upptäckt hitills.

  • Alla lektioner börjar och slutar samtidigt, hela dagarna.
  • Dagen är uppdelad i 5 perioder, den första börjar 7.00. De som har 10 ämnen har alla fem perioderna, och man har hälften av sina klasser ena dagen sen andra hälften nästa dag och så rullar det på. Jag har åtta ämnen vilket betyder att jag börjar 8.30 med period två och slutar 3.30 efter period 5. Det är komplicerat jag vet men man lär sig!
  • Skolandan är väldigt viktig.
  • Än så länge så är det slappt på lektionerna, hoppas det blir lite mer avancerat snart...
  • De flesta går runt i flip-flops.
  • Man har 7 minuters rast att ta sig till nästa lektion. Efter fyra minuter ungefär så ringer en klocka i hela skolan och då bör man vara vid sin lektionssal. Sedan ringer klockan två gånger till, andra gången så är det bråttom, och den tredje är det väldigt bråttom! Sedan ringer klockan när lektionen slutar, och ingen klass får gå ut tidigare.
  • Det finns poliser på skolan av någon okänd anledning.
  • De yngre ser upp till Seniors.
  • Nästan hela skolan samlas när det är match och hejar fram skollaget.
  • Ungefär 4 femtedelar av eleverna har körkort och bil.

I helgen har det varit en Volleybollturnering här i Cheyenne som min skola och Central High School har hållt i. Vi har spelat sammanlagt 7 matcher varav fyra var i fredags. När man är med i Varsity Team i vilken sports som helst på skolan så får man ledigt från skolan för att åka på matcher och liknande. Vi vet inte riktigt hur det gick till men vi förlorade sex utav matcherna i tredje set med ett fåtal poäng bara. Jag håller med min coach och lagkamrater om att vi egentligen hade det bästa laget där, men inte fick det att funka riktigt. Vi vann iallafall den viktigaste matchen som var mot Central!


Baksidan av våra träningst-shirtar.


Go Thunderbirds!

Igår så följde jag med en kompis familj till Fort Collins som är en stad 45 minuter bort. Där så åt vi Mexikansk mat, gick runt i stan och hälsade på deras släkt. En av deras släktingar hade en tandemcykel som jag och min kompis Adam var tvugna att testa! Det var jättekul


/Anna


Kommentarer
Postat av: rie

Tack Anna! Vi försöker hålla ställningarna ;)

2009-08-30 @ 20:50:55
Postat av: Cia

Anna jag visste inte att du hade skrivandets ådra; du är verkligen en flyhänt skribent! Kul! Kram från Cia

2009-08-31 @ 20:04:08
Postat av: Cia

Anna, jag visste inte att du hade en sådan skrivådra; du har verkligen flyt i det du berättar. Keep it up! Kram Cia

2009-08-31 @ 20:06:46
Postat av: Carro

Faan va coolt, jag vill med ;s aviiiis*

2009-09-01 @ 13:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0