Flygresan och första dagen i USA

Har haft lite svårt att uppdatera eftersom vi flög hela dagen igår, men nu har vi iallafall fixat så att internetet funkar på min dator!

I förrgår körde vi (Pappa, Jeannette, Carro och jag) upp till Stockholm där jag tillsammans med ungefär 35 andra utbytesstudenter skulle sova över för att sedan igår flyga till USA. Jag sov i samma rum som en tjej som heter Ida Asp, och vi och två andra tjejer låg och kollade på The Notebook i datorn senare på kvällen efter informationsmötet.
På mötet gick vi igenom allt som hade med flygresorna och det att göra. Sen efter det fick vi fika och sen fick vi göra vad vi ville!

Eftersom vi var så många som skulle till USA/Canada så var vi tvugna att åka i tre omgångar med buss till Terminal 5 på Arlanda. VI hade (o)turen att få åka med den sista bussen som gick halv åtta, fördelen var ju att vi kunde sova längre, men däremot så fick vi stå i kö till incheckningen i evigheter istället.
Vi flög allihop tillsammans 10.15 till Chicago för att sedan dela upp oss. Flygturen dit tog 9 timmar, och i och med tidskillnaden så landade vi kvart över tolv (på dagen)lokal tid. Även om planet till Denver inte gick förrens fem timmar senare så hade vi inte jättemýcket tid till att gå runt på flygplatsen eftersom vi skulle hitta rätt terminal och gate och sen gå ombord på planet en stund innan avgång. Vi hann iallafall äta och byta om till lite snyggare kläder till ankomsten till Denver, Colorado och våra värdfamiljer. Det var jag, Ida, Veronika som vi kollade på film med dagen innan och Oskar från Åre som flög tillsammans till Denver. Det var väldigt skönt att slippa irra runt själv i Chicago och leta efter gaten t.ex. .

Av någon anledning så landade vi en halvtimme för tidigt, men som tur var så var Billie och Brandi redan där. Vi gick till bagageutlämningen tillsammans och hämta ut mina två väskor som måste ha vägt för mycket, men ingen sa något om det så det var nog lugnt:)
Båda väskorna var välbehållna, och även min dator som låg i den ena. Var lite rädd för att de skulle vara väldigt oförsiktiga med väskorna som de brukar men ingen fara på taket!

Både Billie och Brandi är jättetrevliga, och deras hus väldigt fint! Jag har ett eget rum och toalett, och är ensam hemma för det mesta eftersom de båda är advokater och jobbar väldigt mycket. De kommer hem vid 5 och halv sju på kvällen, alltså relativt snart eftersom det är tidsskillnad på 8 timmar så är klockan 15 18 nu när jag skriver det här.

I morse så var jag och Brandi på en hälsokontroll som man måste genomgå för att få utöva High School-sporter. Jag fick även ta TRE sprutor, mot Hepatit A och B, och mot Meningitis, vilket jag inte hade någon aning om och inte Brandi heller. Det var doktorn som berättade att man var tvungen att vara vaccinerad mot Hepatit B för att gå på High School och college i USA, och de andra två rekommenderade han att jag skulle ta så vi körde alla tre på samma gång! Fast dock inte i samma arm...

Efter hälsokontrollen så gick vi till Starbucks och fikade innan mitt möte som jag hade på skolan. På mötet så pratade vi med en lärare om vilka ämnen jag ska ha i höst, och vi kom fram till att bara jag bara skulle välja ämen som jag verkar tycka vara roliga. Därför valde jag Art, Speech, Fashion Marketing, någon slags typ hemkunskap, Drama, American History, Health Care, mfl.

Billie och Brandi har berättat om några av de sakerna som vi kommer besöka under min tid hemma hos dem, och det är bland annat Devil's Tower, kanske Yellowstone, Baseball,-Hockey,-Fotboll,-Amerikansk Fotbollsmatcher, Denver och så ska jag få åka med några av deras vänner och åka skidor några gånger, eftersom Billie och Brandi själva inte kan åka skidor. Det är kul att de är så engagerade och vill ta med mig på så mycket som möjligt!

Här två bilder, en på Tulsa och en från Arlanda.

Tulsa
Hunden i huset, en golden retriever.


Ida till vänster och Veronika till höger på Arlanda.


Kommentarer
Postat av: eric

Äntligen kom en update! Mer bildrr ibloggen :P

2009-08-15 @ 23:39:59
Postat av: - H*

- FAN VAD NAJS!

2009-08-15 @ 23:50:00
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: ellinor

låter nice:p

2009-08-16 @ 00:26:55
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: emma

ANNNNNAAAA <3 När du kmr hem ska du få en kladdkaka och en kram av mig :)

2009-08-16 @ 11:37:30
Postat av: Ellen

åhh, vad det låter bra! man blir allt lite avundsjuk! ;)

2009-08-16 @ 18:58:49
Postat av: Regina

annnnnnnnnnnnnnnnnnnnnna!!! det låter störtskönt, hoppas du inte saknar mig allt för mycket...HA!

2009-08-17 @ 00:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0