Mycket att göra

Förra inlägget skrev jag egentligen flera timmar innan det kom upp på bloggen, tror att jag bara hade råkat spara det och inte publicera det.. Ja ja, nu tänkte jag iallafall skriva lite mer om vad som har hänt de senaste dagarna och vad som ska hända.
Igår var en fullknökad dag, vi åt frukost och åkte sedan till en affär och Brandi och Billie köpte en mobil till mig(kommer bilder längre ner), och sedan åkte vi och handlade mat eftersom de inte har så mycket hemma för de äter både lunch och frukost på jobbet..
Efter allt shoppande så åkte vi hem och lastade av allting och åkte sedan in till Cheyenne för att kolla på en konstutställning. Det var en tävling mellan de olika utställarna, och de hade bara två veckor på sig att måla en eller flera tavlor, men motivet var tvunget att vara hämtat från Wyoming. Vi fick rösta på vilken tavla vi gillade mest, och den som jag och brandi röstade på köpte Billie!
Senare på eftermiddagen åkte vi på en picknik med Brandis jobb. Vi skulle ta med oss vattenmelon och kakor till efterrätt, men eftersom våra Chocolate Chip Cookies blev misslyckade så stannade vi till på vägen och köpte istället;)

På pickniken så kastade jag min första hästsko. Antar att ni inte har någon aning om vad jag pratar om men det är en lek som man ofta leker på picknikar och liknande i usa. Man är två i varje lag, och planen är som två små sandlådor med en liten stolpe mitt i. Det är ungefär tio meter mellan sandlådorna, och man har två hästskor var som man kastar och ska försöka träffa så nära stolpen som möjligt! Mitt lag vann, fast jag fixade bara två av tolv poäng! Kanske inte så duktigt men det var ju trots allt bara första gången!

En av mina värdföräldrars vänners dotter tog med mig till ett ställe inne i cheyenne på kvällen för att visa mig var man köper wyomings godaste glass ungefär! Den var jättegod, fast jag åt inte glass då utan en milkshake!
När vi kom hem igen så gick vi över till en av Emilys vänner som också varit en utbytesstudent, fast från
 Argentina. Nu är han tillbaka här för att gå på College i Laramie som ligger en bit härifrån. Vi kollade i vilket fall på Little Miss Sunshine och åt popcorn. Efter en halvtimme ungefär så gick dvd:n sönder så Emily skjutsade hem mig istället. Jag är en aning avundsjuk på henne eftersom hon är 16 och har körkort och bil!

Idag ( söndag) så ska vi snart åka in till biblioteket för att skaffa mig ett lånekort. Annars så har vi inte så mycket planer än men det kommer säkert snart!
Imorgon så börjar volleybollträningen! Nu innan skolan börjar så tränar vi två gånger om dagen. Mitt på dagen är vi "lediga" i tre timmar så då ska Emily och hennes vän ta med mig till "the Mall"  och äta lunch och shoppa.


När vi åkte till picknike så var det strålande solsken och varmt, men när vi började spela så blev det superkallt och började sedan regna så jag fick låna brandis jacka! (Ja bilden är en aning uppställd..)


Min nya mobil! Ett ganska så suddigt kort men bättre än inget..


När vi var på väg till butiken där vi köpte min mobil så stannade vi till vid en djuraffär.
De hade jättesöta valpar, men det var ändå ganska så hemst eftersom de var instängda i burar....

Har även fått en god nyhet att jag ska stanna här hos Billie och Brandi ändå till jul eftersom min andra värdfamilj inte är klar än, men min tredje är!


Kommentarer
Postat av: Alexsandra

skönt att läsa att du har det så bra där borta! :) Och jag får ju säga att det är en rätt schysst telefon du fått! ;)

2009-08-16 @ 19:01:58
URL: http://ahallen.blogg.se/
Postat av: eric

Jag är så glad för din skull gumman! Brandi och Billie verkar vara störtsköna människor :)



Vill också ha en ny mobil.. GRRR!!

2009-08-16 @ 19:10:59
Postat av: Marie

Lånekort!!!! Yes!! (var ju bara tvungen att kommentera det!!)

2009-08-16 @ 20:01:52
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Postat av: Emma Grahn

Anna, du gör mig inte alls avundsjuk :) Hoppas du får det fortsatt sjukt bra.

2009-08-17 @ 08:31:23
Postat av: Anders

Lycka till med volleybollen idag och se till att skaffa massor av kompisar!

2009-08-17 @ 15:39:15
Postat av: Anna

Svar:

Alexsandra: Det är gööörbra härborta, och mobilen också:)

Eric: Ja visst de är grymma:)Meh du har ju en ny mobil! typ....

Marie: Japp det är fixat!

Emma: Nej det skulle jag aldrig vilja göra! ha det så bra där hemma och hälsa Helena:)

Anders: Tack, kommer ett inlägg om ett par dagar igen!

2009-08-18 @ 00:40:38
Postat av: Carro the one and only

Allt ser väldigt bra ut :D ha det bäst gullet :)<3

2009-08-18 @ 09:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0