Fullt upp!

Det har hänt en hel del saker sen jag skrev sist, ska försöka att nämna de flesta! Den största måste nog vara igår när vi for till Denver för att kolla på Baseball. Det var en av de coolaste sakerna jag har upplevt! Denver är en relativt stor stad med 2 miljoner invånare, och då måste man givetvis ha ett baseball-lag som matchar dess storlek. Matchen var mellan topplagen Colorado Rookies och San Francisco Giants. Jag kom fram till ganska så snabbt att baseball är en ganska så komplicerad sport. Man spelar vanligtvis 9 omgångar (innings) per match, men om det är lika efter nio omgångar så fortsätter man med en i taget tills ett av lagen vinner en omgång. Igår stod det 1-1 efter 9 omgångar så de fortsatte ända till 14, i vilken Colorado gör en grand slam och vinner med 6-4! Billie berättade att det var den bästa matchen han sett!
Det är svårt att förklara hur sporten går till eftersom jag bara lärde mig ungefär hälften av reglerna. Tog massa bilder som finns längre ner i inlägget!

I söndags så var jag, Emily och Santiago (som var utbytesstudent från Argentina förra året som har flyttat tillbaka hit för att gå på College) på bio. Vi såg The Time Travelers wife som var bra men väldigt sorglig. Ska inte berätta handlingen eftersom den nog kommer till Sverige snart.
På kvällen efter bion så var jag bjuden hem till min Conselour, alltså rådgivare ungefär, på middag. Det var väldigt trevligt, det vara inte bara jag och Lily där utan hennes bror och flickvän och deras barn, Lilys make och Megan som jag inte var säker på hur hon var släkt med dem. Vi åt indisk mat vilket var jättegott!

När man är ny på East High School måste man vara med på Link Orientation för att lära känna varandra och se hur skolan fungerar. Även vi utbytesstudenter var tvugna att gå, så idag gick jag upp kvart i sju och vandrade iväg till skolan och anslöt mig med fler hundra andra eleverna som är nya på skolan i år.
Vi lekte lite lekar allihop tillsammans innan vi bildade små grupper och vandrade iväg till olika klassrum.
Där så lekte vi ännu fler lekar, åt godis, pratade om lärarna och skolan och så. Den delen av dagen var rolig, den andra delen var lite halvkul eftersom det var mer personligt när vi var i små grupper för då kunde fråga ledarna om våra schemata, och om hur rutinerna på skolan är.

Annars har jag spelat volleyboll varje dag, och det är fortfarande väldigt mycket roligare att spela med The Varsity Team!

Idag är "the last day of freedom", och känns lite sorgligt men ändå roligt eftersom då kommer dagarna vara ändå mer fyllda med aktiviter än de var innan!


Dippin' dots, the future of Ice cream! Sjukt god glass i form av små bollar.


The field. 27 tusen åskådare


Vinst med 6-4 genom ett Home Run i 14 omgången!

/Anna


Kommentarer
Postat av: Jeannette

Låter jättekul! Visst är det häftigt att vara i en så enorm arena?! Har du varit på Rotary ännu? Kramar!

2009-08-26 @ 09:31:17
Postat av: lisa

hej anna :)

saknar dig på tyskan! Hoppas du får det bra :D

du, kan inte du svara lite kort sen bara på hur du tykcer den amerikanska skolan är tillskillnad mot den svenska :) ska skriva uppsats i engelskan ;)

ha det bra söting! <3

2009-08-26 @ 16:00:05
URL: http://spaderdam.bubbleroom.se
Postat av: Tessan

Annnnnaaaaaaaaaa!!! Hoppas du har det jättebra där borta i landet som är aningens större än sverige:P kramar!

2009-08-26 @ 16:16:08
Postat av: pappa

Visa dem i Varsity team var skåpet skall stå! kramar

2009-08-26 @ 16:17:25
Postat av: Morfar



Räcker dygnets timmar till för alla aktiviteter som Du är med på????????????????

Glöm inte att sova en stund då och då!!

Tänker ofta på Dej.



2009-08-26 @ 20:59:36
Postat av: Carro

Coolt eller ;o ja visa dom förbannade varistytöntarna :D pusspådig

2009-08-26 @ 22:20:57
Postat av: Cia

Det är jätteroligt att läsa om alla dina intryck Anna!

2009-08-26 @ 22:32:09
Postat av: linnsan!

Fyfan vad grym bild, ska nog också åka upp dit och kolla någon match! Vi ses den 10:de!

2009-08-27 @ 04:57:27
Postat av: Martin Henrysson

Hej Anna!

Det ser ut som att du kommer trivas bra i det nya landet och att du kommer ha fullt upp.

Lycka till i skolan och du är alltid välkommen att skriva något på våran hemsida.../Martin

2009-08-29 @ 23:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0